Saturday, November 22, 2008

Cinta Allah



Sesungguhnya cinta itu khusus buat Allah dan alunkanlah zikir buatNya agar nur itu bercambah lalu terus bertumbuh menjadi pohon.Pohon yang ini tidak akan layu jika zikir yang bersakti itu telah membajai.Di sini aku sertakan satu syair Syeikh Fattah dan juga merupakan lirik lagu sebuah band tarikat sufi yang aku betul-betul kenali iaitu DEBU.Hampir kesemua anggotanya terdiri daripada keturunan berkulit putih atau mat saleh yang berasal dari Amerika dan sebahagiannya juga dari Swizerland serta Indonesian.Alhamdulillah aku dan ketua Debu ,Mustafa Kumayl kini bersahabat baik serta banyak bertukar fikiran...:)
Aku tertarik betul dengan lirik atau syair ini kerana bait-bait isinya cukup menggambarkan kasih seorang hamba buat Penciptanya.MasyaAllah.



Allah, hati memanggilMu! (2X)

Hamba ini tetap heran,
Meminta-minta rahmatMu,
Dalam dunia diasingkan,
Allah, hati memanggilMu! (2X)

Ada yang ingin pahala,
Hamba tak ingin selainMu,
Itu adalah berhala,
Allah, hati memanggilMu! (2X)

Memang tak kuingin surga,
Walaupun adalah ayu,
Kudamba hanya Sahibnya,
Allah, hati memanggilMu! (2X)

Tanpa wajahMu di surga,
Jadi muka hauri kuyu,
Dari wajahMu cahaya,
Allah, hati memanggilMu! (2X)

HambaMu ini termala,
Hatiku menjadi mutu,
Aku mangsa serigala,
Allah, hati memanggilMu! (2X)

Cintaan hambaMu lemah,
Kumengadu kepadaMu,
Aku selalu terlecah,
Allah, hati memanggilMu! (2X)

Hamba ini tetap heran,
Meminta-minta rahmatMu,
Dalam dunia diasingkan,
Allah, hati memanggilMu! (2X)

Hamba ini tetap heran,
Meminta-minta rahmatMu,
Dalam dunia diasingkan,
Allah, hati memanggilMu! (2X)

Allah, hati memanggilMu!

No comments: